Chugi, czyli lojalność

Tym razem nie myczkowe refleksje, a zaczerpnięte z japońskiej filozofii ^^
A więc dzisiaj byłem uczestnikiem ciekawych zajęć o filozofii Bushido, przytoczę wam teraz kilka aforyzmów, które jakoś tak spodobały mi się i wyczułem w nich jakąś uniwersalną wartość:

Nie żałuj niczego co zrobiłeś

Wszystko co kiedykolwiek uczyniłeś, należy już do przeszłości. Nie naprawisz tego. Ważna jest chwila obecna - "tu i teraz"... czy nie brzmi znajomo? ^^

Nie gań i nie krytykuj ani siebie, ani innych  

Człowiek "nie powinien być zależny od egoistycznych sądów innych ani też obciążać innych swoimi egoistycznymi sądami. Powinien być cierpliwy i uczyć. "
Bardzo tego brakuje w naszej polskiej mentalności... 

Podobał mi się też bardzo cytat, nie pamiętam jak on brzmiał dokładnie, ale brzmiał on mniej więcej tak:
znosi się tak naprawdę kiedy są to rzeczy nie do zniesienia


Wiadomo, że nie chodzi tutaj oto aby od razu przyjąć sobie wszystkie prawa jakiejś danej filozofii, myślę, że każdy powinien mieć swoją własną, bo jesteśmy różnymi ludźmi i nie ma dwóch takich samych osób. Faktem natomiast jest to, że niektóre mądrości są ponadczasowe i ponadkulturowe. Wydaje mi się, że im więcej poznaje człowiek w życiu tym łatwiej mu jest wybrać co tak naprawdę do niego pasuje, czasem może sam dojść do jakiś autorskich wniosków, myślę, że to pozwala człowiekowi pewniej stąpać po ziemi.


i tak na rozluźnienie:
Myczkowa filozofia to brzmi dumnie ^^'

PS
Zaznaczam, że nie jestem żadnym specjalistą w tej dziedzinie i temat opisałem dość pobieżnie, jeżeli, ktoś chciałby go bardziej zgłębić to ja niestety nie pomogę :)
Cheers!

0 komentarze: